< terug naar het overzicht

Blue Skies, 5-daags duurzaamheidsfestival

25 juni 2017     6:44

Van 6 t/m 10 juni 2018 krijgt Nederland een primeur: het 5-daags duurzaamheidsfestival Blue Skies in...Groningen!

De boodschap is duidelijk; we moeten veranderen en niet voor onszelf maar voor onze kinderen. Duurzaamheidsfestival Blue Skies heeft zichzelf donderdag 15 juni 2017 in Martiniplaza gepresenteerd aan de wereld. Het doel is duidelijk; samen staan we sterker en kunnen we het begrip ‘duurzaamheid’ dat al een beetje een containerbegrip lijkt te te worden, met veel elan een nieuwe dimensie en waarde geven.

Samen met Willem de Kok, directeur Martiniplaza, stond Geerth Boschma, aanjager van ons bureau, aan de basis van het idee. 15 juni was er na een lange tijd van voorbereiding de kick off die meteen al uitverkocht was. Tal van bedrijven, organisaties en overheden ondersteunden het idee om in 2018 een geweldig festival te organiseren voor de meest uitleenlopende doelgroepen. In 2018 is het festival op het Suikerunieterrein en in Martiniplaza.

Jaap Adamse, festivaldirector

Director Jaap Adamse leidde de middag in met hulp van de leerlingen van de meest duurzame school in Groningen; de Brederoschool. Zij scandeerden ‘my planet, my future’, de pay-off van het festival. De inleidende korte film liet alle betrokkenen aan het woord en doet tegelijk een oproep aan de aanwezigen om zich bij het platform en festival aan te sluiten.

 

Het doel van de middag was dus niet alleen zenden, maar vooral ook samenbrengen. Het programma was naast de plenaire sprekers vooral ingericht voor interactief netwerken. Over de contacten en verbindingen die gelegd zijn, wordt door de deelnemers positief gesproken.

Ook de sprekers, Anne Jan Zwart (ECOstyle / initiatiefnemer Ecomunitypark Oosterwolde),
Hein Molenkamp (directeur WaterAlliance Leeuwarden), Arnoud Hoogsteen en Ina von Pickartz (FNV / SER Noord Nederland) wisten de juiste snaar te raken en toonden de diverse facetten van het thema duurzaamheid.

 

 

6 t/m 10 juni 2018

 

Het bieden van een platform gebeurt om te beginnen door het organiseren van het eerste meerdaagse festival op het gebied van duurzaamheid in Nederland. Van 6 t/m 10 juni 2018 wordt vijf dagen lang het thema duurzaamheid op een aantrekkelijke, inspirerende wijze aangeboden (voelen, proeven, zien, ruiken en horen) aan een breed publiek en bedrijfsleven onder de thema’s: Wonen, Vervoer, Eten, Produceren, Energie en Werken.

 

Rol La Compagnie

Geerth Boschma, aanjager/merkstrateeg La Compagnie ontwikkelde samen met Willem de Kok, directeur Martiniplaza het idee om het thema ‘duurzaamheid’ op een heel eigen en nieuwe manier aandacht te geven. Juist Noord-Nederland, waar thema’s als energietransitie en duurzaam bouwen en wonen actueel zijn, is een goede bakermat om het begrip op een eigentijdse wijze bij een brede doelgroep te brengen. Jaap Adamse (directeur Mijnheer Regezma) vervolgens, heeft het basisidee omgetoverd naar wat – zoals wij zeker verwachten – een zeer inspirerend en fantastisch festival gaat worden.

La Compagnie werd tegelijkertijd communicatiepartner en is verantwoordelijk voor het design, het marketingconcept en de communicatie. Ook de naam – inclusief logo en beeldtaaldesign – Blue Skies werd door ons bureau aan het festival toebedeeld.


Dit bericht delen