< terug naar het overzicht

HOT NEWS

29 maart 2018     14:52

Diverse nieuwe opdrachtgevers, teamnieuws, nieuwe uitdagingen en allerlei andere ontwikkelingen.

We mochten de laatste maanden verschillende nieuwe opdrachtgevers en nieuwe projecten begroeten. Soms waren er intensieve trajecten vooraf voor nodig, in weer andere gevallen was de keuze tot onze blijdschap snel gemaakt. Natuurlijk, het gata om kennis, ervaring en energie, maar ook de mens-mens factor was niet zelden doorslaggevend. Naast, je raadt het al…de ideeën natuurlijk;-)

De UC Group is een interim- en adviesbureau binnen operations & technology, gevestigd in Rotterdam. Het toonaangevende  bedrijf is op een zeer innovatieve wijze georganiseerd en levert zowel het advies als de realisatie en borging op het gebied van logistiek, retail en data.  Na een uitgebreide bureauselectieprocedure werd La Compagnie uit Groningen gekozen als strategisch communicatiebureau.






SNN meets La Compagnie

SNN schreef een pitch uit voor de verdere implementaties van de huisstijl. Het was misschien niet direct een voorsprong te noemen maar we konden ons wel goed inleven in de achtergronden van deze opdracht omdat onze stuurvrouw Renate Boschma destijds bij SNN aan de basis stond van de nieuwe huisstijl. Nu dus verkozen in de andere, scheppende rol en mogen we de ingezette huisstijl verder gaan verbreden en extra dimensies geven.





Communicatiepartner Fusietraject

Ook werden we als bureau gekozen door de samenwerkende stichtingen MJD, Spinn en Trias. Deze drie maatschappelijk ondernemende organisaties gaan per 1 januari 2018 samen in een bestuurlijke fusie. La Compagnie mag dit traject als communicatiepartner gaan begeleiden.






Meerjaren communicatieplan

Expertisebureau Noord – ging naar een toonaangevende locatie naast de luchthaven in Eelde en koos voor ons bureau als communicatiepartner. Voor dit gestaag groeiende bureau ontwikkelen we een nieuwe huisstijl, een compleet nieuwe website en online campagnes. Voor dit alles ontwierpen we een 3-jarenplan.




Noordlease

Voor Noordlease doet ons bureau regelmatig grotere projecten. Zo ontwikkelden wij de huisstijl met het logo dat inmiddels het bekende ‘autootje’ is geworden.

 

Ook voor Privélease, de retailtak van Noordlease, deden we de huisstijl en profilering. Wie wel eens langs het pand in Groningen is gereden kent vast de grote cirkels met tekst als ‘wat slim, wat hip, wat goed’ etc etc.

 

Op dit moment werken we aan de uitbouw van de branding van Noordlease. Thema hiervoor is de veranderende kijk op mobiliteit en de rol als gids van Noordlease in dit domein. La Compagnie heeft hiervoor het thema ‘ sinds er mensen zijn, willen mensen mensen ontmoeten’ ontwikkeld’ Dit thema wordt via allerlei kanalen naar relevante doelgroepen gebracht. Een korte clip is dan ook onderdeel van de campagne.


Rommie Schilstra, designer

Rommie, afkomstig uit het Friese Akkrum, deed de kunstacademie (Minerva) en maakte werk voor opdrachtgevers als Vera (International Pop Underground)  in Groningen, waarmee ze bewees dat ze bovenop de tijdgeest zat – en zit. Ook blij zijn we met de illustratieve vaardigheden van Rommie. Nu dus belangrijk lid van onze  designstudio waar ze als conceptual designer zeker haar ei kwijt kan.

 

Len Fickinger, art director

Len Fickinger (34), is AD en afkomstig uit Tilburg, waar Len’s vader een ontwerpbureau heeft. Ideeën zijn doorslaggevend dus  met een zachte G, wat Len betreft.

Laurens ten Cate, marketing trainee

Laurens deed in een eerdere stage elders al van zich spreken door voor Schalke 04 een bijzonder sportmarketing-concept te bedenken en uit te voeren. Bij ons bureau zit Laurens natuurlijk helemaal dicht bij het vuur met de diverse sport-gerelateerde opdrachtgevers. Ondersteunt ons klantenteam waar nodig.


Dit bericht delen