Ons manifest

Toen we in 1987 met ons bureau begonnen hadden we een vernieuwende visie op ons vak. Het was de tijd van de creatieve 'hotshops' en we wilden de opgedane, nieuwe manieren van samenwerken (het op een transparante en open manier ‘samenspannen’ met de opdrachtgevers) overzetten op een bureauconcept. Vanaf dag 1 groeide La Compagnie onstuimig. Opdrachten brachten ons op vele plekken in de wereld. We mochten (nu) grote merken in de markt zetten. Nu, zoveel jaren later, is het niet het tijdsgewricht waarin je spinnend van tevredenheid achterover kunt leunen. Of bij eerder behaalde resultaten kunt stilstaan. Hoe spectaculair onze belevenissen ook waren; vooruitkijken hóórt bij ons vak. We hebben de tijd genomen om na te denken over hoe het bureau van de toekomst er uit moet zien. Wat de markt in deze tijd van grote maatschappelijke en economische veranderingen nu eigenlijk van een eigentijds bureau vráágt. Rondom die uitdaging barsten we van de ideeën en vernieuwende, inspirerende inzichten.





Zonder doorslaand idee zijn alle media zinloos

Alle bekende voorkeuren voor bestaande en nieuwe media staan elke seconde ter discussie. Wij zeggen: op welke manier een idee ook gestalte krijgt maakt niet uit, als het maar werkt, mensen raakt, in beweging brengt en het doel verder helpt realiseren. Er is dus nogal wat veranderd ten opzichte van de tijd dat men tegen een reclameman riep: ‘‘Oh, dan kunt u zeker goed tekenen.’’ We hebben steeds meer de strategische gidsfunctie voor opdrachtgevers in een uiterst complex media- en communicatielandschap. Dat vergt kennis en inzicht van- en ervaring met álle beschikbare technieken van nu. Maar het vraagt vooral de competentie om Het Grote Idee te kunnen genereren.





Change is good

We zijn een creatief bureau met getalenteerde, bevlogen en hoog opgeleide mensen die communicatie zien als een dynamisch proces met één allesbepalend doel: het raken van snaren en de harten van de klanten van onze klanten. Wij azen waar het kan op vernieuwing en verandering, maar respecteren tradities en lang bestaande bedrijfs- en organisatieculturen. We willen uitdagend en prikkelend zijn, maar realiseren dat het gezegde ‘it takes two to tango’ maar al te waar is. Briljant werk maken, vergt ook moed van de opdrachtgever.





Onze principes

WE STAAN VOOR:
Eerlijkheid, openheid, directheid en samenwerking. De energie die je krijgt van blije en geïnspireerde opdrachtgevers, van het op één lijn krijgen van alle denkwijzen; esthetisch, rationeel, emotioneel en functioneel geeft óns weer de energie terug.
ZO ZIEN WE ONZE KLANTEN:
Als gelijkwaardige partners, verbonden door een gezamenlijk doel en zien dat graag óók andersom. Wij doen ons stinkende best om de problemen echt te begrijpen, om ons in te vreten in materie en kansen.





Daar geloven we in

Wij vinden dat we als marketeers onze verantwoordelijkheid moeten nemen in de sterk veranderende wereld. Om te beginnen met het verder kijken dan onze belendende biotoop. Duurzaam met de budgetten van onze opdrachtgevers omgaan. Transparant en integer onderbouwen waar het geld blijft en waarom we zo zeker zijn dat het goed wordt besteed.En morgen?Ook al werken we hard en met passie; er zijn nóg belangrijker zaken op aarde. We zijn hier maar een jaar of 90. Morgen is er dus opnieuw een kostbare, zeldzame dag die nooit meer terugkomt.