Dagblad van het Noorden

Branding, werving, revitalisering, verbinding



Het nieuwe thema

Wat elke dag voor ieder afzonderlijk interessant maakt is heel verschillend. Dagblad van het Noorden maakt de keuze in elk geval zo moeilijk mogelijk. Ze verslaat, informeert, belicht achtergronden, onderzoekt én inspireert op verschillende wijzen. 'Dag, interessante dag' is dan ook het thema van de brandings- én wervingscampagne die La Compagnie voor NDC ontwikkelt.









De campagne voor Dagblad van het Noorden, ‘Dag, interessante dag’ is  multimediaal, met uitingen voor outdoor, offline, online en op tv. Een YouTube-film hoort hier natuurlijk ook bij.

 











De communicatie-boodschap in de nieuwe brandingscampagne zit niet op het product, de krant, de online-extensions, de evenementen etc , maar op de beleving van doelgroepers. Iedereen individueel pakt zijn of haar momenten of tijdstippen op een dag (!) om nieuws, achtergronden tot en met inspiratie op te doen. Op zijn of haar manier. De campagne laat doelgroepers op verschillende plaatsen in het Noorden dan ook zien op verschillende tijdstippen van de dag; de kijker mag het verhaal zelf afmaken.









De start van de campagne werd voorafgegaan aan de guerrilla-actie, waarbij op verschillende plaatsen in het doelgebied van Dagblad van het Noorden ’s morgens in alle vroegte (vanaf 6.00 uur) koffie werd uitgedeeld. Dit werd gedaan in samenwerking met ZieOmmeZijde, en de dames van Doubble U werden voorzien van het campagne-thema en bijbehorende koffiebekertjes. De spontane en leuke reacties in Groningen, Emmen, Assen en Winschoten werden vastgelegd door de mannen van Identify Film en op sociale media verspreid.









Credits

Credits: strategie & copy, Geerth Boschma. Concepting en coördinatie: Renate Boschma. Art direction, design en typografie: Jasmin Latupeirissa. Fotografie: Polina Gladkova Amsterdam/Groningen. Styling: Elise Klinkert. Verantwoordelijke aan klantzijde: Mira Ahles.









Polina Gladkova kwam op jonge leeftijd met haar moeder naar Nederland. Ze studeerde in Groningen waar ze samen optrok met La Compagnie’s leaddesigner Jasmin Latupeirissa. Polina maakt nu (landelijk) furore in Amsterdam waar ze in de studio werkt met de bekende Nederlandse fotograaf Arjan Benning. Arjan was aanwezig bij de shoot op Schiermonnikoog.