STOPAQ

DÉ UITVINDING UIT GRONINGEN. IS HET EEN TAPE? EEN COATING?

Revolutie

In 2010 kregen wij de opdracht van STOPAQ om de marketing aan te pakken. De uitvinding: visco-elastische coating: een revolutionair, duurzaam anti-corrosie product.

Geen B2B maar H2H communicatie

De uitvinding uit Groningen veroverde de wereld; onze benadering was niet traditioneel B2B, maar H2H: human to human. De wereldwijde individuele doelgroepen werden aangesproken als consumenten, dus als mensen met hart en ziel, en… het werkte! Het werd een totaal nieuwe look en feel in een technische offshore wereld.

Positioneringsthema: Seal For Life

Seal For Life werd de pay off voor dit visco-elastische product dat levenslange garantie geeft op corrosie. Belangrijk, want roest is een grote bedreiging voor het milieu en de veiligheid op aarde. Denk aan de duizenden en duizenden kilometers olie-, gas- en waterpijpleidingen die werelden verbinden, vaak dwars door kwetsbare gebieden. Toen STOPAQ onderdeel werd van de multinational Berry Plastics USA, vond met de pay off dermate goed dat het de naam werd voor een complete divisie. STOPAQ is nu onderdeel van Seal For Life Industries. En daar zijn we trots op.

Wereldwijd

We ontwikkelen de huisstijl, internationale papers, Linked-In campagnes, beursuitnodigingen, salescampagnes, wereldwijde ad-campagnes in doelgroepbladen, verpakkingen, concepten voor relatiegeschenken tot en met de signing van de vestiging in Stadskanaal. Het werd één grote integrale huisstijl- en marketingoperatie die niet onopgemerkt bleef in de olie, gas en offshore industrie. Inmiddels werken we voor alle onderdelen van de corrosie-divisie op het gebied van marketing en sales in de ruimste zin van het woord.