Algemeen belang

VOOR DEZE BIJZONDERE OPDRACHTGEVER WERKT ONS BUREAU AL VELE JAREN OP HET GEBIED VAN MARKETINGCOMMUNICATIE

Algemeen Belang; een andere benadering

Algemeen Belang verzorgt uitvaarten op de meest persoonlijke wijze en biedt daarnaast uitvaartverzekeringen. Bij de start van onze samenwerking ontwikkelden we een spraakmakende campagne waarin kinderen voor de camera vertelden over het thema ‘Iemand verliezen en iemand missen’. Ze vertelden over het verlies van hun goudvis of de poes, tot aan hun vader of oma. Deze campagne werd opgezet om te illustreren dat geboren worden, maar ook sterven bij het leven van alledag hoort en in feite bespreekbaar moet zijn. Kinderen – in al hun onbevangenheid – praten daar op een opvallend natuurlijke wijze over. De campagne maakte veel reacties los, er werd zelfs in een praatprogramma van de regionale zender een thema aan gewijd.

 

 

Ooit! door Edwin de Vries

In de recente campagne werd een song gecomponeerd door de Groningse zanger Erwin de Vries. Hierin beschrijft hij op een voelbaar integere wijze het verlies – in dit geval van zijn vader – en verdriet dat universeel is. De song met als titel ‘Ooit’ werd overigens bij de introductie in drie talen (Gronings, Fries, Nederlands) vertolkt en was ook in die versies verkrijgbaar. De song van Erwin staat inmiddels onder de tv- en radiospots van Algemeen Belang, maar wordt ook veel aangevraagd als muziek bij uitvaartplechtigheden. Van opdrachtgeverszijde kwam de bevestiging dat dit een heel goede manier is gebleken waarop goede communicatie en een goed doordacht idee veel kan toevoegen en van werkelijke waarde is. Er werden naar aanleiding van ons script en concept vier commercials gemaakt.

Een ledenblad verbindt!

Al jarenlang verzorgen wij het (leden)blad Leeftijd. Dit is elk keer weer een gevoelig project omdat dit gaat over de vergankelijkheid van de mens.