La Compagnie

Ideeën zijn doorslaggevend

Ontdek voor wie

Ontdek met wie

Brand Design Consultancy

La Compagnie is een brand design consultancy bureau in Groningen. Brand design is het ontwikkelen en vormgeven van merken. Brand design is niet alleen het ontwerpen van een logo, een huisstijl of een website. Maar het gaat om merkbeleving! Juist sterke merken vertellen een verhaal waarmee ze zich onderscheiden. Binnen ons proces van brand design pakken wij dit op en vullen het in met een verhaal dat beklijft. We vertalen de merkwaarden naar vormen, beeldtaal, kleuren en materialen. Maar ook naar de middelen en tone of voice waarmee u uw klanten aanspreekt. Met andere woorden brand design moet tot in de puntjes uitgewerkt zijn, het hele verhaal dient te kloppen.

Het verhaal achter het merk

We gaan op zoek naar hét verhaal, want elk bedrijf heeft een verhaal. Brand design consultancy begint altijd met het ontdekken van de essentie van het merk. Denk hierbij aan de merkidentiteit ook wel het DNA van het merk. Hoe is het merk ontstaan en waar staat het merk voor? Welke elementen maken het merk krachtig, onderscheidend en geloofwaardig?

Het gaat over het waarom, de basis, het bestaansrecht van uw organisatie. Het gaat over meer dan alleen de producten en diensten, het gaat over de wat is de belofte van uw merk. Als dit helder en duidelijk is, gaan onze ontwerpers aan het werk. Vanaf dat moment wordt uw merk ‘vormgegeven’. Na de basis volgen de middelen. Alles wat u communiceert, intern & extern, moet op de juiste wijze bijdragen aan wat u wilt uitstralen.

Brand Design is noodzakelijk

Een krachtige merkidentiteit is ons inziens van groot belang voor elke organisatie. Producten en diensten gaan steeds meer op elkaar lijken, daarom is onderscheidenheid noodzakelijk. Om een merk relevant te maken en voorkeur bij de doelgroep te ontwikkelen moet er constant aan een sterk merk gebouwd worden.

Brand Design voor Lotto

Meer dan zeven jaar werkten we voor het Italiaanse sportmerk Lotto Italian Sportsdesign, waarvan een aantal jaren wereldwijd. Beroemd werden de campagnes, tv commercials en internationale salesacties met Oranje, Frank Rijkaard, Ruud Gullit tot en met Boris Becker. Anekdotisch is de dag dat we zouden gaan filmen met Romario de Souza Faria, toen PSV. Een Engelse filmploeg was op ons verzoek met speciale camera’s over het Kanaal naar Veldhoven gekomen om met Romario te filmen. Een zaakwaarnemer echter deed open met de gevleugelde tekst: ‘Romario niet filmen vandaag, Romario moe’. Lotto Italian Sportsdesign bracht ons bureau in de internationale wereld van sportmarketing, sponsoring en sponsorcommunicatie.