Bryan Roy, van Gaal en Antonia: sporthelden trekken de (fiets)kar

NIKE IS ER GROOT MEE GEWORDEN: JE ZET FAMEUZE TOPSPORTERS (MICHAEL JORDAN) OP JE NIEUWE AIR’S EN DE MENSEN STAAN IN RIJEN VAN DRIE VOOR DE WINKELS. SPORTHELDEN ALS MAGNETEN VOOR JOUW PRODUCT, HET KAN VERKEREN …

Ronald en Frank de Boer gaven ‘ons’ merk Twinlife destijds vleugels en iedereen herinnert zich nog de blote campagne van Sanex met Rintje Ritsma. Het contracteren van topsporters is niet altijd zonder risico. Toen we voor een topmerk gereedschap (superhamers, kloofbijlen, zagen, etc.) Louis van Gaal in de arm wilden nemen, werden alle plannen gecanceld toen Louis voor de Spaanse camera’s in huilen uitbarstte en voor onze opdrachtgever dus opeens niet meer de metafoor voor ‘staalhard’ was.

Dezelfde Louis van Gaal speelde een hoofdrol in het tonnen kostende echec rond Bryan Roy, toen Lotto Italian Sport Design een collectie zwarte (Lotto) voetbalschoenen onder het label ‘Perla Nera’ op de markt wilde brengen. De schoenen arriveerden bij 1.500 sportwinkels in Nederland en Louis zette Bryan uit de Ajax selectie wegens gebrek aan talent. De Perla Nera’s bleven onverkocht in de schappen liggen.

Dichter bij huis en van een recenter gehalte is de momentele actie van de Egbert Egberts Premium Store, die de super e-bike Stromer uit Zwitserland in Noord-Nederland verkoopt. Voor een demonstratie-weekend namen we voor deze opdrachtgever FC Groningen’s vleugelflitser Antonia in de arm.

Het aantal e-bikes in Nederland groeit en de 1 miljoen is al ruim gepasseerd. De berijder van een e-bike komt al gauw op meer dan 1.500 afgelegde kilometers per jaar. Ruim 21% van de nieuw verkochte fietsen is elektrisch. Was de e-bike in het begin dé seniorenfiets bij uitstek: de markt voor e-bikes verjongt. De groei komt vooral uit de leeftijdsgroep onder de 50 jaar. Het aantal jongere e-bikers groeit inmiddels harder dan de groep 50-plus rijders. Deze ‘e-opmars der jongeren’ is vooral te danken aan het feit dat de fiets gezien wordt als aantrekkelijk alternatief voor bestaande transportmiddelen en daarbij worden de modellen steeds sportiever, handzamer (kleinere, krachtige accu’s) en daardoor ook stoerder.

De Stromer is de e-bike non plus ultra; met de krachtige motoren halen deze fietsen makkelijk 45 km/per uur, hebben een actieradius van 60 km en ze vormen wat betreft techniek en elektronica de perfecte symbiose tussen Tesla en Apple. Ook het design is van een bijzonder niveau. Al met al is dit fietsconcept bijzonder geschikt voor fietsend forenzenverkeer, een thema dat door de gemeente Groningen ook erg wordt gestimuleerd. Om het grote publiek met deze bijzondere fietsen kennis te laten maken maakten we een videoclip met de rappe rechtsbuiten van FC Groningen met de uitdagende claim: ‘ben jij sneller dan Antonia?’ Natuurlijk werd het even spannend toen onze hoofdrolspeler zijn emoties in de kleedkamer de vrije loop liet, maar intussen is de harmonie weergekeerd en werd Antonia geselecteerd door Patrick Kluivert.

Speedbike challenge

Verbreek de snelheid van Antonia, de snelste spits van FC Groningen!Elk type Stromer staat klaar voor een geweldige testrit tijdens de testdagen 24, 25 & 26 maart.Schrijf je alvast in om de snelste spits van FC Groningen te verslaan! https://www.facebook.com/events/1753543344869577/

Geplaatst door Premium Store Egberts op Vrijdag 18 maart 2016

Hoeveel impact een sporter heeft op een communicatieboodschap bewijst wel het aantal views: in een paar dagen stond de teller al op meer dan 11.000. Informatie over het evenement is te vinden op de FACEBOOKPAGINA VAN EGBERT EGBERTS PREMIUM STORE.