Davanti

DAVANTI WAREHOUSING CULEMBORG IS DÉ WAREHOUSE MANAGEMENT SPECIALIST. SLIMME, UITGEKIENDE PROGRAMMA’S ZORGEN ERVOOR DAT LOGISTIEKE STROMEN FEILLOOS EN OP TIJD VERLOPEN. HOE VERMARKT JE DAT?

Heldere taal, heldere beelden

Voor Davanti leggen wij de – voor leken – complexe materie helder uit. We hebben het over de dagverse aardbeien, de diepvriesproducten tot en met olievoorraden die just in time de plaats van bestemming bereiken. Intelligente software helpt daarbij. Heldere communicatie die doelgroepen (logistieke managers) aanspreekt is daarbij een vereiste. Pictogrammen en beeldanimaties maken het verhaal compleet.

 

 

De Raaf

‘Bedenk een naamconcept voor de geavanceerde tabletversie van ons product’, vroeg Davanti. Een product dat je in één oogopslag een helicopterview geeft, je in vogelvlucht álles vertelt en dat deelt met diegenen die dat ook moeten weten, moest wel ‘Corax’ gaan heten. Want de Raaf (uit het Latijn vertaald) heeft juist dié eigenschappen.

 

 

CORAX ziet en weet alles!

Een heldere animatie ondersteunt het verhaal over een eminent product dat inmiddels naar vele landen wordt vermarkt.

 

Roofgoed uit China

Van het Corax logo werd in China een speciale USB stick gemaakt, het zal zeker ook aan de naam liggen maar dit kleinnood werd roofgoed in de wereld van de logistiek…

 

Magazijn

Met het cliëntenmagazine van Davanti hebben we ons twee doelen gesteld: we moeten de vakinhoudelijke informatie zo helder en pakkend mogelijk brengen. Dat doen we niet door ‘ wij van WC-eend gebruiken WC-eend’ artikelen, maar door realistische en geloofwaardige interviews met gebruikers te plaatsen. Interviews waarin de lezer zichzelf herkent. ICT in warehousemanagement is een zeer actueel en belangrijk thema. Het tweede doel was om een blad te maken dat lang op leestafels blijft liggen. Vandaar de sterk afwijkende (vierkante) vorm en de kunstzinnige vertaling op de cover van het hoofdartikel. De cliëntinterviews worden overigens gemaakt door onze vaste business-reporter Bart van der Harst.