De wereld van de verleiding

SAMEN MET EEN TEAM VAN ONZE OPDRACHTGEVER AFTERPAY VERDIEPTEN WE ONS DE AFGELOPEN MAANDEN VOOR EEN PROJECT IN DE WERELD VAN BETALEN, ONLINE BETALEN, WINKELEN, CONSUMENTEN EN RETAILERS. OPVALLEND IS DAT VEEL ONLINE-CONCEPTEN OOK EEN FYSIEKE WINKEL HEBBEN WAAR MAAR ÉÉN DING CENTRAAL STAAT: BELEVING. JE VERWACHT HET MISSCHIEN NIET, MAAR HET VOORBEELD HIERBOVEN IS… EEN SPAR SUPERMARKT!

reclamebureaugroningen-online-puma-winkel-consument-lifestyle-koopcentra-ketens-flagstore

Logisch dat bekende formules en ketens gemakkelijk een brug kunnen slaan naar online. Vrijwel alle ketens hebben inmiddels een online kanaal, maar ze verwaarlozen ondertussen het ‘belevingsaspect’ niet. Veelal doen de grote merken het met flagstores in de bekende koopcentra verspreid over de gehele wereld, andere ‘commodity-ketens’ zoals van Puma gaan zich steeds meer

reclamebureaugroningen-flagstore-winkel-lifestyle-design-consument-beleving (1)

onderscheiden van de massale ‘sneaker-formules’ door het toepassen van lifestyle design zoals de recent geopende Puma shop in München. Dichter bij huis – en klantrelatie van AfterPay – is de winkel ‘Eb & Vloed’ op Vlieland. Dit bijzondere winkelconcept houdt badgasten ook ’s winters vast door hun online-afdeling. Ze doen dat door ook op de website dezelfde beleving vast te houden.

Groningen Spoorzone

De spoorzone van Groningen – ruwweg het gebied vanaf het hoofdstation tot en met de rangeerterreinen in Onnen – gaat behoorlijk op de schop. Heel zichtbaar en merkbaar zullen de veranderingen aan de zuidkant van het hoofdstation zijn. Spoorzone Groningen is onderdeel van Groninger Bereikbaar, de samenwerkingsorganisatie die alle grote veranderingen die de komende jaren worden gerealiseerd coördineert. De afgelopen weken produceerden we diverse aanvullende communicatie-onderdelen voor zowel Groningen Spoorzone als de koepel Groningen Bereikbaar. De websites geven veel gedetailleerde informatie: groningenbereikbaar.nl

De link tussen de Gekko en Vanderwaalskrachten

Bij Seal For Life Industries was een verdiepende clinic over de achtergronden van de Vanderwaalskrachten. Dit zijn zwakke electromagnetische krachten tussen atomen of moleculen, genoemd naar de Nederlandse natuurkundige Van der Waals. Bijzonder is dat men het – als het over lijmen en coatings gaat – heeft over ‘kleefkracht’ of ‘hechting’, maar dat dit met moleculen en atomen te maken heeft. Wetenschappelijk is het echter: ‘alle krachten die niet het gevolg zijn van covalente bindingen of elektrostatische krachten tussen ionen’. Het product EasyQote van STOPAQ/Seal For Life Industries dankt haar enorme hechtingskracht aan juist deze dieperliggende natuurkundige aspecten. Aan ons de taak om daar communicatie-chocola van te maken. De visual van de Gekko, die dankzij zijn ‘Van der Waals poten’ omgekeerd aan een oppervlak hangt, hebben we daarbij als ‘visual device’ gebruikt. De – uiteindelijk Engelstalige tekst – is nog een concept.