De zee schoner: we duwen een beetje

HET MILIEU IN RIVIEREN, ZEEËN EN OCEANEN WORDT OP VELE MANIEREN DOOR MENSELIJK TOEDOEN AANGETAST. EEN NIEUWE BRAND EXTENSION VAN SEAL FOR LIFE INDUSTRIES GAAT NU OOK IN DE MARITIEME MARKT EEN STATEMENT MAKEN.

STOPAQ/Seal For Life Industries (SFL) behandelt met haar sealant-systemen over de gehele wereld pijpleidingen, olieplatformen, kademuren, scheepsruimen en haveninstallaties op een duurzame manier tegen lekkage en roest. Zodat schadelijke stoffen niet in ons milieu terecht komen. Daar waar je als concern wereldwijd innovatief en met groot succes actief bent in de offshore/ industriële markten, is het logisch dat je ook kijkt naar andere toepassingen. De maritieme markt is dan een logische stap.

De sealant van SFL heeft tal van eigenschappen die voor een enorme omwenteling in de maritieme markt kunnen zorgen. In deze markt wordt nog volop gewerkt met (vaak) belastende synthetische coatingsystemen. Het traditionele ‘stralen, verven en spuiten’ hoeft nu niet meer, er is geen aangroei en water blijft gegarandeerd buiten. De productnaam werd Blockr Marine.

De maritieme markt is een markt die als het gaat om ‘afdichtingen’ vooral beheerst wordt door kitten en rubbers. De zware omstandigheden waaraan deze producten worden blootgesteld zoals inwerking zout, grote temperatuurschommelingen en mechanische stress, zorgen voor veroudering en daardoor gevaar van functieverlies. Blockr Marine heeft geen siliconenbasis, is non-toxisch, blijft soepel ook bij extreme temperaturen en omstandigheden. Het product houdt water tegen, maar voorkomt tevens direct ook roest. Blockr Marine is door haar non-toxische lifetime producteigenschappen een duurzaam statement in de maritieme markt. Op dit moment leggen we de laatste hand aan de verpakkingen en de finetuning van de online en offline strategie en implementatie. Ook in de maritieme sector neemt online sales een grote vlucht; distributiepunten in ook kleinere havens, waar ook ter wereld, zijn niet meer absoluut noodzakelijk.

Wordt Blockr Marine eerst als duurzame sealant voor maritieme afdichtingen als afsluiters, dek- en huiddoorvoeren, patrijspoorten, ramen en scheepsleidingen geintroduceerd, door de excellente lifetime eigenschappen t.a.v. aangroei (géén aangroei!) en roestpreventie, ligt ook een antifouling-extentie in de lijn. Dit zal een enorme omslag geven in de zeer kostbare onderhouds-intervallen van schepen, die nu elke 7 á 8 jaar voor een uitvoerige – en niet zelden vervuilende – behandeling in het droogdok moeten. De effecten van een en verschuiving van die intervallen naar 30 tot 50 jaar zullen dan ook revolutionair zijn.