FAQ

Q. Zijn jullie een marketing, reclame- of communicatiebureau?

A. Alle drie! Maar bijna elke dag ook een design of ideeënbureau. En soms een pizzahut.

 

Q. Jullie hebben sinds kort 2 vestigingen. Is dat nou nodig in deze tijd?

A. Nou en of. We hebben een (hoofd)kantoor aan het Emmaplein in Groningen en een Tiny Office als inspirerende brainstorm- en vergaderlocatie in de bossen van Drenthe. Hoe mooi is dat!

 

Q. Jullie zijn maar met een man of 8, hoe kan dat?

A. Groot zijn in aantal medewerkers hebben we een beetje afgeleerd. We werken nu met een schil van dedicated specialisten.

 

Q. Maar de geruchten gaan dat jullie wel hele goeie mensen kunnen gebruiken met zoveel werk?

A. Het is waar! Talentvolle accountmanager, topdesigner en accountsecretaresse, bel of mail ons!

 

Q. Van wie is het bureau eigenlijk?

A. Het bureau is opgericht door Geerth en wordt sinds 2012 geleid door Renate Boschma die van klantzijde kwam.

 

Q. Jullie bestaan al lang, maar waar zijn jullie het meest trots op?

A. Dat een slim gevonden pay off de naam werd van een wereldwijde industrie die helpt oceanen schoon te houden.

 

Q. Werken jullie voor elke lucratieve opdrachtgever?

A. Er moet natuurlijk wel een wederzijdse klik zijn. En de ‘mores’ van de opdrachtgever moet ook passen uiteraard.

 

Q. Er lopen wel altijd veel stagiaires rond bij La Compagnie, hoe zit dat?

A. Zij leren veel bij ons maar wij leren ook veel van hun. Bovendien draaien ze de hele dag hippe muziek.

 

Q. Waar komen die jongelui zoal vandaan?

A. Uit alle windstreken! Van Noorderpoort, NHL, Cibap tot Minerva en Hanzehogeschool.

 

Q. Winnen jullie vaak prijzen?

A. Vroeger wel, nu vergeten we mooie campagnes in te sturen. Dat is nogal stom want bekers in de kast is mooi.

 

Q. Jullie hebben veel BtoB klanten. Kunnen jullie niks anders?

A. Reken maar, we hebben veel ervaring in retail en consumenten-reclame. We hebben bijvoorbeeld Univé en Twinlife groot gemaakt.

 

Q. Wat is de leukste naam die jullie ooit hebben bedacht voor een product of dienst?

A. Dat is moeilijk kiezen met kandidaten als Garnwerd aan Zee, Twinlife, Certe, Trendhopper, Seal for Life en nog 50 andere.

 

Q. Hoe digitaal zijn jullie eigenlijk?

A. We komen uit het stenen MS-Dos tijdperk, kun je nagaan hoe vroeg we erbij waren. Nu ontwikkelen we online-strategiën, webplatforms en VR-producties. Hoe leuk is dat.

 

Q. Is er leven na de dood?

A. Dat moeten we even aan Freek de Jonge vragen, een bevriende cabaretier.

 

Q. Wat vonden jullie van Trump en zijn acties?

A. Onze bureauhond heet Barack, dus zee no moor, ja.

 

Q. Waarom hebben jullie zo’n dure baristo-machine?

A. Niet verder vertellen; dat is ons geheime wapen.

 

Q. Vinden jullie ook dat er niets boven Groningen gaat?

A. Ondanks dat het een jaren ’80 slogan is, vinden wij onze stad de meest bruisende en fijne van ons land.

 

Q. Moet iedereen die bij jullie werkt voor FC Groningen zijn?

A. Niet persé, maar de FC is al wel meer dan 28 jaar klant. Andersdenkenden moeten zich dus gedragen!

 

Q. Maken jullie nog veel old school advertenties?

A. Nou, alles begint wel met een idee. Niks mis met een mooie ad die de aandacht trekt.

 

Q. Geloven jullie dat de mensen over 10 jaar nog kranten lezen?

A. Beslist. Misschien ziet hij er wat anders uit, maar papier blijft, naast digitaal. Net als boeken trouwens.

 

Q. De uurtarieven van jullie zijn niet mals, hoe komt dat?

A. Vergeleken met een automonteur (gemiddeld € 59.-) en een loodgieter (€ 72.-) valt het allemaal reuze mee.

 

Q. Hebben jullie ook en Happy client director, een Customer journey attaché, een Data interruptor manager en een Story telling copywriter in dienst?

A. Dat werk doen we wel, alleen vonden we de namen een beetje teveel over de top.

 

Q. Begint meteen de teller te lopen als we bij jullie koffie komen drinken om kennis te maken?
A. Wel als je de hele dag blijft plakken!

 

Q. Hoe vieren jullie straks het 40-jarig jubileum?
A. Dat gaan we combineren met onze verjaardagen.