Mistral Red Dot International

DE WERELDWIJDE, ZEER SUCCESVOLLE INTRODUCTIE VAN GAASTRA WAS DOOR DE OPDRACHTGEVERS NIET VERGETEN; ONS BUREAU KREEG DE OPDRACHT OM DE STAND UP PADDLING (SUP) DIVISIE VAN MISTRAL WERELDWIJD TE BRANDEN.

De oorsprong; mooier wordt storytelling niet

De exotische eilandengroep van Frans-Polyponesië kent namen als Moorea, Bora Bora, Rangoroa en Tahaa. Als de plaatselijke vissers naar huis gaan en de wind valt weg, pakken ze hun grote peddels om door de blakte en branding te roeien. Er ontstonden races met – naast de prauwen met zijdrijvers – alles wat kon drijven. Zelfs het lange-afstandzwemmen werd een sport voor de plaatselijke heroes.

 

 

 

La Compagnie gaat de heritage van deze vormen van oorspronkelijke watersport vanuit de bron verder vertalen naar alle watersportgebieden in de wereld. Mistral’s rode stip op de bekende ‘M’, wordt geduid als ‘Red Dot’

 

 

Was Mistral in de jaren negentig vooral een lovebrand op het gebied van windsurfing waarmee het o.a. met het board ‘Competition’ grote naam maakte; de wereldwijde SUP-markt is zo mogelijk nog groter en toegankelijker. Deze sport wordt met name populair door de totale ‘workout functions’, maar ook een groeiende groep yoga beoefenaars heeft het SUP board gevonden als ideale basis voor de zgn. balance exercises.

 

 

 

De culturele uitingen van de eilandengroep in de South Pacific zijn wereldberoemd en zijn voor de designstudio van La Compagnie o.l.v. Jasmin Latupeirissa een grote inspiratiebron m.b.t. het ontwerpen van de thema’s voor Mistral watersport fashion. Voor de zomer 2017 zijn een aantal thema’s ontwikkeld door onze designstudio die in de collectie zijn verwerkt.

 

 

 

 

MEER DAN EEN HALF JAAR HEBBEN CLIENT EN BUREAU AAN HET NIEUWE BRANDBOOK VAN MISTRAL INTERNATIONAL GEWERKT. HET IS IN FEITE EEN COMBINATIE VAN BRANDBOOK, HERITAGE EN MARKETINGVISIE. WE ZIJN TROTS OP HET EINDRESULTAAT VAN DEZE OMVANGRIJKE PRODUCTIE, DIE OVERIGENS GEDRUKT WERD DOOR NETZO ENSCHEDE, MET PERSOONLIJKE INZET VAN ROGER EN MICHIEL. DE COVER IS UITGEVOERD IN EEN BIJZONDERE PRÄG, GECOMBINEERD MET (GOUD)FOLIEDRUK.

IN HET BOEK ZIJN VEEL EXOTISCHE LOCATIES, MAAR OOK DE STANDEN VAN ‘ONS EIGEN AMELAND’ TE ZIEN. ALS SYMBOOL VAN DE WERELDWIJDE GROEI VAN DEZE EVERLASTING AND CLASSIC BRAND.

 

 

 

 

Was Mistral in de beginjaren ’80 vooral een surfbrand, inmiddels is het merk veel meer uitgegroeid tot een lifestyle-brand dat is verbonden met allerlei vormen van watersport. Surfen en suppen blijft belangrijk, maar zeilen met trimarans en canoeing zijn groeiende markten voor Mistral.