Nefarma

HOE BRENG JE DE RESULTATEN, MOGELIJKHEDEN EN VOORUITZICHTEN VAN DE (GEZAMENLIJKE) PHARMACEUTISCHE INDUSTRIE IN NEDERLAND FEITELIJK, MAAR TEGELIJKERTIJD TOEGANKELIJK?

Aantrekkelijke informatie

De farmaceutische industrie in Nederland wordt vertegenwoordigd door Nefarma. Voluit ‘de vereniging van innovatieve farmaceutische bedrijven in Nederland’. De vraag aan ons: hoe maak je onze branche toegankelijker? Hoe kunnen we op een transparante en feitelijke manier vertellen waar we mee bezig zijn en waar dat toe leidt? En, last but not least, hoe doen we dat op voor zoveel mogelijk doelgroepen op een zo aantrekkelijk en inspirerend mogelijke wijze?

 

 

Het Farmahuis

We bedachten een letterlijk transparant, gastvrij huis, waar iedereen elk moment op de dag kan binnenlopen. Met zalen, afdeling en ruimten vol informatie, historie en toekomstbespiegelingen. Samen met de creatieve webbouwers van WildSea en de 3D artist Wim Dasselaar maakten we een 3D omgeving die inspeelde op de behoefte van klant en gebruikers. We noemden het gebouw het Farmahuis.

 

 

3D beleving

Het 3D online platform is dan wel ontwikkeld als een transparante en inspirerende belevingsomgeving maar is tegelijkertijd ook een platform waar je snel de gewenste informatie over tal van medische onderwerpen kan halen.

 

 

Ontwikkelingen

Het Farmahuis werd alweer ruim twee jaar geleden na een half jaar bouw en ontwikkeltijd geopend, maar nog steeds worden er nieuwe ‘afdelingen’ en informatiezalen ontwikkeld en gebouwd. Recentelijk werd de Infopoli geopend en momenteel wordt er aan weer een nieuwe zaal gewerkt.

 

 

It’s all in the mix

Communicatie in de farmaceutische sector eist uiterste zorgvuldigheid. De mix van zorgvuldige, nauwgezette on- en offline communicatie, en de creativiteit rond dit project is een inspirerende uitdaging voor ons bureau.