PAYT

De succesformule die Payt heet

Ons bureau ontwikkelde een communicatieconcept wat in feite precies aangeeft wat Payt doet: wat je ook produceert, maakt of levert, Payt zorgt dat het op een gemakkelijke en snelle wijze wordt betaald. De pay off ‘Get it. Payt’ werd geboren en zegt twee dingen; ‘zorg dat je de software van Payt krijgt’ en ‘zorg dat je betaald krijgt’. Wat je ook produceert en wat je ook maakt. Dit laatste heeft ons bureau vertaald door een duidelijke symbolische beeldtaal aan deze duiding toe te voegen: van zonnebrillen tot oor markers voor rundvee, van energie tot auto’s en van horloges tot windmolens, wat je ook produceert, get it. Payt.

De implementatie

Het concept wordt in alle mogelijke uitingen en middelen vertaald, zowel online als offline als uitingen in het stadion. De led-boarding is zeer opvallend en door de brede beelden sterk afwijkend van tot nu toe bestaande concepten voor de boarding.

 In de businessruimte en op grote schermen zijn er vertalingen van het thema. Op de planning staat een commercial, die het thema op een indringende wijze gaat vertalen. Vooral de uiting met de koe heeft veel impact door zijn vorm en looks.

Effect

Voetbalsponsoring is bewezen effectief. Sterker nog: het is de meest effectieve manier ter wereld om communicatiedoelen te bereiken. Payt heeft zich terdege georiënteerd bij voorgangers en collega-bedrijven als Noordlease (eerder al hoofdsponsor geweest) en AFAS, de sponsor van AZ. Deze bedrijven kunnen getuigen van de enorme stappen die er zijn gemaakt dankzij het hoofdsponsorschap van een eredivisieclub. In het geval van Payt wordt de gehele operatie ook doorgemeten, te beginnen met een nulmeting.

Corporate movie voor Payt

Met zorg, liefde en aandacht maakten we in i.s.m. Identify Film de corporate movie voor Payt. Vrijwel direct verschenen er opvallend veel spontane, positieve reacties online.