Porc D’Or

VOOR DIT NIEUWE, DUURZAME VLEESLABEL UIT HET DRENTSE GIETEN BEDACHTEN WE EEN UNIEK MARKTCONCEPT, WAARBIJ JE DE VLEESPRODUCTEN NIET ALLEEN BIJ KEURSLAGERS, MAAR OOK IN DE BETERE RESTAURANTS HERKENT.

Duurzaam, mals en lekker!

De uitrol van communicatie voor dit duurzame vleeslabel bestaat uit de klassieke reclame-uitingen als leaflets en winkelacties, maar ook uit opvallende billboards en creatieve sales-acties.

 

 

Met volle overtuiging en liefde

De kern van het idee is dat zowel slagers als restaurateurs duurzaam geproduceerd en mals vlees met volle overtuiging en liefde aanraden aan de consument. Zowel slagers als restaurateurs in Noord-Oost Nederland doen mee. Het unieke van dit marktconcept is de onderlinge verwijzing naar elkaar, en hun gezamenlijke overtuigende optreden over Porc D’Or richting de consument.

 

Op de kaart

Het unieke van het concept is dat het duurzame vlees van Porc D’Or niet alleen bij de betere slagers, maar ook bij bijzondere restaurants in Noord-Oost Nederland verkrijgbaar is. Ergo; beide ketens, die elkaar vroeger als concurrenten zagen, verwijzen nu cliënten naar elkaar. Restaurant Oberland in Groningen was één van de eerste restaurants die Porc D’Or op de kaart zette.

 

 

Het is lekkerder, malser en je weet waar het vandaan komt

Het duurzame vleeslabel wordt op een heel nieuwe manier vermarkt. Fokkers, slagers en restaurateurs gaan een keten vormen, dus ook naar elkaar verwijzen. De (betere) restaurateurs en slagers van Noord-Oost Nederland zijn duidelijk herkenbaar aan het Porc D’Or label. De varkens krijgen tijdens hun groei veel bewegingsruimte, kruidige grassen en gewassen en er worden geen of nauwelijks antibiotica toegepast. Vooral het smaakaspect is belangrijk, zo zeggen de kenners. De belangstelling was groot: Dagblad van het Noorden besteedde er een volle pagina aan.