La Compagnie

Ideeën zijn doorslaggevend

Ontdek voor wie

Ontdek met wie

Sportmarketingbureau

Sportmarketingbureau La Compagnie in Groningen is sinds 1987 succesvol actief op het gebied van sportmarketing. We onderkennen hierin 2 verschillende werkgebieden;

  1. Positionering & branding van sportmerken
  2. Branding door middel van sport (sponsoring & evenementen)

Om echt op te vallen als merk moet je tegenwoordig heel erg je best doen. Zeker gezien de versnippering van het communicatielandschap is opvallen een grote uitdaging. Het uitdragen van uw merkbelofte blijft belangrijk, maar om mensen echt te raken is meer nodig. Als merk moet je iets doen! Wij werken, als sportmarketingbureau, voor diverse sportmerken en merken die de kracht van sport willen inzetten om onderscheidend te zijn en op die manier de harten van haar doelgroep willen raken.

De meerwaarde van
Sportmarketingbureau La Compagnie

Wij geven vanuit de kracht van sport uw merk extra onderscheidend vermogen. Volgens ons bestaat succesvolle sportmarketing uit de volgende onderdelen;

  1. ontwikkeling van onderscheidende strategieën en doorslaggevende ideeën,
  2. met bijbehorende creatieve marketingconcepten en
  3. de vertaling naar crossmediale activatieplannen met impact!

Sinds 1987 zijn wij actief en hebben de afgelopen jaren veel kennis van sponsorrechten en een uitgebreid netwerk in de sport opgebouwd. Wilt u ook een stevige merkpositie met behulp van sport opbouwen? Kies dan voor La Compagnie en ervaar de kracht van sport! Neem nu contact met ons op voor een vrijblijvende kennismaking.

Voorbeelden van sportmarketing

Hoe gek het ook klinkt onze sportmarketing carrière begon met shag (Samson). Vervolgens vielen wij als sportmarketingbureau met de neus in de internationale sponsorboter. We werden in 1988 gekozen als het bureau van Lotto Italian Sport Design. We wisten toen nog niet dat we binnen twee dagen oog in oog met Boris Becker zouden staan. Wij zijn nog steeds heel actief in de sportwereld, bijvoorbeeld als hét reclamebureau van FC Groningen en we werken momenteel aan de branding van Mistral. Mistral is bekend als merk op het gebied van windsurfing. La Compagnie werkt momenteel aan de branding van Mistral voor de wereldwijde SUP-markt. SUPPEN is met name populair door de totale ‘workout functions’.

Dichtbij

Werken voor grote, internationale merken en bekende of wereldberoemde teams is geweldig. Maar ook dichtbij huis realiseren wij met onze creativiteit originele acties. We lieten de snelle vleugelflitser Antonia van FC Groningen voor een toonaangevend rijwielcentrum in Noord-Nederland op een Zwitserse super e-bike fietsen. Vervolgens daagden wij via een filmpje op social media belangstellenden uit om Antonia’s tijd te verbeteren. Een goed voorbeeld van hoe je met een relatief eenvoudig idee een actieve en prikkelende actie op touw kunt zetten.

Verbinden

Keuzes voor sponsor- of partnerverbintenissen liggen tegenwoordig meer dan ooit in lijn met de merkwaardes van merken of organisaties. Zo vonden wij de kernwaardes van Univé Verzekeringen zeer goed passen bij die van SC Heerenveen. Naast het sponsorschap maakten we commercials met vergelijkingen tussen deze twee eenheden. Inmiddels (juni 2017) zijn we bezig met de sponsor communicatie rondom de nieuwe Hoofdsponsor van FC Groningen “Payt”.

Side events

Voor het merk Samson van Koninklijke Theodorus Niemeijer uit Groningen ontwikkelden wij een zogenaamd ‘side event’ als communicatie vehicle. Liefst stoer en actief, dus dat werd het sponsoren van een raceteam in de compacte Renault tourwagen klasse. En een consumentenactie waarbij je weekenden op Zandvoort kon winnen en meteen een slipcursus kreeg.