WHAT’S NEW ABOUT STORYTELLING!

HOE DE OUDE PALINGVISSER DOUWE GAASTRA AAN DE BASIS STOND VAN DE STORYTELLING RONDOM HET MERK GAASTRA.

Douwe Gaastra was in de dertiger jaren van de vorige eeuw palingvisser op het Tjeukemeer. Toen het weer op een van zijn tochten omsloeg en het begon te hagelen was hij zo slim om een oude fok uit het vooronder te halen, er gaten in de knippen en zich zo droog en warm te houden.

Tenminste, dat was het verhaal van La Compagnie bij de introductie van het inmiddels wereldberoemde merk. Waar of niet waar, het was storytelling die haar werk deed. Nu is er rond Nederlands beroemdste reddingsboot opnieuw een verhaal …

Brandaris, een prachtige referentie

Blockr Marine is de consumenten extensie van een product van Stopaq SealforLife Industries. Het is een nieuw water- en luchtdichtend materiaal dat nooit verouderd en daarbij roestvorming voorkomt. De maritieme product-extensies werden in een nieuw bedrijf ondergebracht; Sealworld. De producten van Blockr worden via diverse kanalen op de markt gebracht, waaronder ook het web. Mooi is dat we via relatie Jan Heuff op het spoor kwamen van de corrosie in en rond Neerlands beroemdste en oudste reddingsboot; de Brandaris. Werk aan de winkel dus en… meteen een mooie case om de usp’s van Blockr Marine te communiceren op een geloofwaardige en interessante manier. Blockr Marine werd afgelopen winter op Terschelling overigens op meer schepen getest. Rond de Brandaris kleeft natuurlijk de wereld aan heroïsche en avontuurlijke verhalen. Mooi om zo’n historisch schip mee te nemen in de branding van een nieuw product …