We hebben een lange en uitgebreide portfolio naamontwikkelingstrajecten.
Een zelf ontwikkelde methode bleek waardevol.
Naamontwikkelingsbureau La Compagnie heeft in de loop der jaren een zeer effectieve methode ontwikkeld om namen voor merken, bedrijven en organisaties te bedenken. Daarbij komen alle aspecten bij een dergelijk proces belangrijk zijn aan bod. We noemen bijvoorbeeld de vertaling van kernwaardes, draagvlak, internationalisering, uniciteit in het onlineveld, marketing & communicatiekracht tot en met de vastlegging via merkenbureaus. Grootste ‘vlaggenschip’ is de door ons ontwikkelde themaregel Seal for Life voor een Nederlands bedrijf, die werd verkozen als naam voor een wereldwijd opererende multinational. Hieronder een (kleine) greep van de tientallen namen die wij ontwikkelden in de afgelopen jaren.

Seal For Life Industries
Voor STOPAQ Stadskanaal bedachten wij de pay off: Seal for Life. Dát is ook wat ze doen; het levenslang beschermen tegen verouderingsprocessen bij staal, beton, etc etc. Toen het bedrijf onderdeel werd van een multinational werd de payoff door het Amerikaanse concern verheven tot de naam van een internationale divisie: SeallforLife Industries. We zijn daar bijzonder trots op.
De complete lijst met de door ons ontwikkelde namen willen we u niet onthouden:
Certe – zeker voor zorg
Trendhopper – wonen
Cloinq – wijn-bij-je-thuis formule
Twinlife – modemerk
Marquant – modeconcept
Harrier – accountancy
Kop van Oost – woonwijk
Buitenhof – woonwijk
Resettle – reintegratieconcept
Kolonicio – geuzennaam Veenkoloniën.
Vlechter – welzijn in verbondenheid